-

dimanche 22 novembre 2009

Exhibition in Hôtel Lenox: Flower-women / Femmes-fleurs d'Anne Cluzel. Exposition à l'Hôtel Lenox



"Since my very young age, I draw spontaneously fashion silhouettes. When I was a child, the collections of the great fashion designers were litterally fascinating me, till I decide, one day, that this passion would fulfill my life."
.
Black and pink inks overflow these flower-women full of joy. These dream creatures can find the harmony between their dress and their astonishing hair, sometimes fuschia! Anne Cluzel succeeds to create nearly perfect silhouettes with only few lines and her elegant sylphides seem to be cut in coloured clouds.
.
Exhibition till 31st January 2010
.
"Depuis mon plus jeune âge, je croque très spontanément des silhouettes de mode. Quand j'étais enfant, les collections des grands couturiers me fascinaient littéralement, jusqu'à ce que je décide, un jour, que cette passion remplirait ma vie."
.
Les encres roses et noires débordent de ces femmes-fleurs joyeuses. Ces créatures de rêve peuvent harmoniser leurs robes avec leurs chevelures parfois fuschia! Anne Cluzel brosse ses silhouettes presque parfaites en quelques traits et ses sylphides élégantes semblent taillées dans des nuages de couleurs.
.
Exposition jusqu'au 31 janvier 2010
.
Hôtel Lenox St Germain
9, rue de l'Université
75007 Paris

http://www.hotelparislenoxsaintgermain.com/

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire